Handelsvillkor

Allmänna villkor

1. Allmänt

Följande allmänna villkor gäller vid internetförsäljning av barncyklar, cykeldelar och cykeltillbehör så som hjälmar, ringklockor, stödhjul och andra cykelrelaterade varor och tjänster på www.pukyshop.se (hädanefter ”Webbshoppen” och ”Hemsidan”) till privatkonsumenter över 18 år (hädanefter ”kunden”, ”du”, ”din”, ”ditt”). Webbshoppen erbjuds av NM Nordic ApS, Sønder Boulevard 38, 1720 Copenhagen V, org.nr. DK37678910 (hädanefter ”Pukyshop Sverige”, ”Företaget”, ”vi” och ”vår”). Våra allmänna villkor utgör hela avtalet mellan parterna. Vi kan ändra våra allmänna villkor utan förvarning. Eventuella ändringar gäller för alla beställningar som görs efter ändringar har företagits i våra allmänna villkor.

Genom att göra en beställning på hemsidan eller acceptera leverans av en av våra produkter accepterar du dessa allmänna villkor. Köp på hemsidan kan göras av privatpersoner över 18 år, med adress i Sverige.

NM Nordic ApS
Sønder Boulevard 38
1720 Copenhagen V
Denmark
Kontakta kundservice:
info@pukyshop.se
+46105100330

 

2. Priser, beställning och betalning

Alla priser på hemsidan visas i SEK inkl. moms. Avgifter för frakt och betalning kan tillkomma och redovisas alltid i kassan innan beställningen slutförs.

En beställning görs enkelt och säkert på vår hemsida och slutförs i sista steget i kassan (betalning). Kort efter genomförd beställning mottager du en orderbekräftelse via e-post, det är ett kvitto på ditt köp. När du har mottagit din orderbekräftelse är köpeavtalet bindande för båda parter.

Om du inte har mottagit din orderbekräftelse inom två (2) arbetsdagar ombeds du vänligen att kontakta vår kundservice.

Hos oss betalar du enkelt och tryggt via Klarna Checkout och PayPal. Klarna Checkout erbjuds i samarbete med vår betalningspartner Klarna (Klarna Bank AB, Sveavägen 46, 111 34 Stockholm, organisationsnummer 556737-0431). Vid betalning med Klarna kan en kreditprövning vara nödvändig och du behöver därför upplysa ditt personnummer. Kreditprövningen utförs av Klarna. Klarna erbjuder flera olika betalningsmetoder och dessa presenteras i kassan tillsammans med villkor för respektive metod. Villkoren för Klarnas betalningsmetoder går även att läsa här. I tillägg till detta kan du läsa Klarnas allmänna användarvillkor här och Klarnas personuppgiftspolicy här.

Förbehåll

Vi förbehåller oss rätten att avvisa en kunds beställning i individuella fall. Pukyshop Sverige kan inte garantera tillgängligheten av produkterna på hemsidan i alla tillfällen. Pukyshop Sverige tar i förbehåll för att kunna häva avtalet utan att kunna krävas på kompensation, om kunden har handlat i ond tro på grund av felaktigheter på Hemsidan som kunden har känt till eller borde ha insett var felaktigt. Det inkluderar bland annat felaktiga uppgifter om pris eller kvantitet.

 

3. Leverans

Din beställning levereras med DHL. Under beställningstillfället väljer du huruvida du önskar din beställning levererad till ett utlämningsställe eller hemleverans. När din order har skickats får du ett mejl innehållandes spårningsinformation. Pukyshop Sveriges estimerade leveranstid är 2–3 arbetsdagar. Beställningar gjorda under helger och helgdagar skickas som regel nästkommande arbetsdag.

Leveransförsening

Pukyshop Sverige strävar efter att leverera din beställning till dig utan onödigt dröjsmål. Vid en eventuell leveransförsening som har väsentlig betydelse för dig som kund har du rätt att häva avtalet utan kostnad. Om det uppstår en försening utom Pukyshop Sveriges kontroll kan Pukyshop Sverige inte hållas ansvariga eller bli skyldiga till skadestånd eller kompensation såvida det inte avtalats mellan parterna, eller som en bestämmelse från tvingande lag.

Fraktavgifter

Pukyshop Sverige erbjuder fri frakt vid val av leverans till utlämningsställe.
Fraktavgiften för hemleverans är 50 kr.

Transportskada- och risk

Pukyshop Sverige ansvarar för din beställning tills du fysiskt ha mottagit den. Om din beställning vid mottagande har tydliga skador på emballage och/eller produkter ber vi dig att så snabbt som möjligt utan onödigt dröjsmål att kontakta kundservice på info@pukyshop.se eller per telefon 46333482436

 

4. Ångerrätt och retur

Ångerrätt

Som kund hos Pukyshop Sverige har du 30 dagars ångerrätt. Ångerrättsperioden börjar räknas från den dag du mottar din beställning eller, vid uppdelad leverans, den sista delen av din beställning. Om du ångrar ditt köp kan du inom ångerrättsperioden antingen skicka beställningen i retur eller meddela oss skriftligt att du vill utnyttja ångerrätten. Du kan också välja att bifoga en ifylld ångerblankett. Efter att du har meddelat att du har ångrat köpet har du 30 dagar på dig att returnera varan till oss. Varorna kan endast returneras i ursprungligt, oanvänt skick.

Retur

Pukyshop Sverige erbjuder en förbetald returetikett som du kan använda för att skicka tillbaka ditt ångrade köp. Vid önskan om att använda returetiketten så ber vi dig att kontakta oss via mejl på info@pukyshop.se. Returetiketten kommer att skickas till din e-postadress. Det tillkommer ingen avgift vid användning av returetiketten. Väljer du att skicka din retur utan returetiketten står du som kund själv för eventuella avgifter i samband med din retur. Du som kund ansvarar för att produkten kommer fram till webbshoppen i bra skick. Du måste därför emballera produkten på ett sätt som säkerställer att produkten inte skadas i transporten. Vi rekommenderar att du skickar varan i sitt originalemballage.

Returadress:
PUKY C/O Dream Logistics Borås AB
Viaredsvägen 24
50464 Borås

Återbetalning

Vi kommer att återbetala det belopp du betalt för varorna utan onödigt dröjsmål efter att vi har mottagit och behandlat din retur. Återbetalningen sker via samma betalningsmetod som vid betalning av beställningen, om inget annat avtalats specifikt. Om du har valt en faktura som betalningssätt för beställningen och returnerar produkten efter fakturans förfallodag är det viktigt att du skjuter upp förfallodagen på fakturan. Du kan enkelt flytta ditt förfallodatum på klarna.com.

Avdrag vid värdeminskning

Om varorna du returnerar är i försämrat skick som gör de osäljbara kan Pukyshop Sverige göra avdrag eller vägra att återbetala, beroende på skadans omfång, som avgörs i varje enskilt fall.

 

5. Reklamation

Som privatkund har du rätt att reklamera en felaktig eller defekt produkt i 3 år från det datum du mottagit din vara. Reklamationsrätten gäller ursprungsfel, transportskador och för produkter som avviker från vad som har avtalats mellan kunden och Pukyshop Sverige eller som på annat sätt uppvisar fel.

Om du reklamerar en felaktig produkt efter 6 månader från det att du mottog varan, är det ditt ansvar att påvisa att felet var ursprungligt. Vid godkänd reklamation reparerar vi varan till originalskick eller byter ut den mot en ny vara. I vissa fall har du även rätt att häva avtalet och bli återbetald för den summa du betalat för varan.

Du ska alltid reklamera produkten så snabbt som möjligt och utan onödigt dröjsmål efter att felet har upptäckts. 2 månader efter felet upptäcks anses alltid som skälig tid för anmälan.

Önskar du att reklamera en produkt ber vi dig kontakta vår kundservice innan du skickar din produkt i retur till oss. Av kundservice kommer du att få vidare instruktioner för hur processen för reklamation ska gå vidare.

Garanti

Pukyshop Sverige erbjuder 10 års garanti på vissa produkter, förutsatt att köpet av dessa produkter är registrerade hos https://www.puky.de/en/warranty.

Ej mottagen vara

Om leveransen inte överensstämmer med informationen som står på din orderbekräftelse/följesedel ber vi dig kontakta kundservice på info@pukyshop.se eller per telefon 46333482436. Ärendet kommer att undersökas så snabbt som möjligt och om det har hänt ett fel så skickar vi rätt produkt eller återbetalar beloppet, beroende på vad som avtalas och är möjligt. Eventuell returfrakt och frakten för en ny vara betalas inte av kunden i detta sammanhang.

 

6. Force Majeure

Pukyshop Sverige har rätt att inte uppfylla sina skyldigheter i detta avtal i händelse av omständigheter som är utanför Företagets kontroll eller som vi inte kunnat förutse eller undvika. Detta gäller bland annat myndigheters ingripande eller underlåtenhet, nytillkommen eller ändrad lagstiftning, arbetsmarknadskonflikt, krig eller krigsfara, bojkott, naturkatastrof eller olyckshändelse av större omfattning.

 

7. Tvistlösning

Om en tvist skulle uppstå mellan dig och Pukyshop Sverige, och denna mot förmodan inte kan lösas, prövas den vid den domstol som följer av tvingande lagstiftning. Om du vill upprätta ett ärende hos Allmänna reklamationsnämnden (ARN) kan du kontakta dem på: Allmänna reklamationsnämnden, Box 174, 101 23 Stockholm eller www.arn.se. Vid eventuell tvist som prövas av ARN följer vi nämndens rekommendationer. Du kan även gå vidare med ditt klagomål på EU:s gemensamma tvistlösningssida som du hittar du här.

Varukorg

Shipping Information

Shipping Information
Paketombud Hemleverans Kontorleverans
1-3 arbetsdagar Fri frakt 99 SEK 99 SEK